Také už se vám někdy v minulosti stalo, že jste si dali do čistírny nějaký oblíbený kousek ze svého šatníku a od té doby už jste ho na sebe nikdy nevzali? Ne, že by vyšel za tu chvíli z módy, ale stalo se něco daleko horšího. V čistírně vám totiž vrátili něco absolutně nepoužitelného.
o A vše se to stalo proto, že jste si nechtěli vlastním neodborným vypráním ten svůj milovaný kabát zničit.
o Teď ho můžete buď obléknout na panenku nebo rovnou hodit do popelnice.
o Nebo se také můžete bránit.
Za škodu, která vznikla prokazatelně v čistírně, zodpovídá vždy její provozovatel. Jedná se o takzvanou objektivní odpovědnost za škodu. Stává se, že čistírna zkouší jeden „fígl“. Vysvětluje, že nemůže reklamaci z nějakého důvodu přijmout. Nenechte se odradit. Je jejich povinností reklamaci přijmout a včas vyřídit.
· Mají na to třicet dnů.
Je ale potřeba dát si pozor na jednu věc. Prohlédněte si vše hned na místě. Pokud věci přinesete druhý den s tím, že vám je čistírna zničila, už byste uspět nemuseli. Je sice v zákoně, že můžete uplatnit reklamaci kdykoliv v zákonné promlčecí době (což jsou tři roky), ale rozhodně na to nespoléhejte. Je pak velice těžké cokoliv prokazovat.
Prodlením škodíte sami sobě
Jestliže se vám tedy něco při převzetí nezdá, raději to vyřešte hned na místě. Vždy je také zapotřebí žádat písemné potvrzení o tom, kdy jste reklamaci uplatňovali a jaký způsob vyřízení budete žádat.
· Pokud lze škodu ještě napravit, je tento způsob přijatelný.
· Jestliže už je škoda nevratná, pak vám musí čistírna zničený kus rozhodně zaplatit.
Bude-li se provozovna bránit celou věc některým z těchto způsobů vyřešit, pak vám nezbyde nic jiného nežli se obrátit na soud, který zahájí občanskoprávní řízení. Ale to už je opravdu krajní možnost. Doufejme, že se budou vždy obě strany snažit o přátelskou dohodu.