Internet by se dal považovat za virtuální zemi neomezených možností. Vždyť si jenom vezměme skutečnost, kam všude v celém širém světě zasahuje, vezměme si, kolik je jeho uživatelů a kolik lidí tu tedy teoreticky lze klidně i ve zlomku sekundy kontaktovat, co všechno se tu dá provozovat a kdo všechno se tu může kdykoliv a jakkoliv angažovat.
Ovšem ani internet není bez chyby, i tento má své nedostatky. A nejedna jeho vada na kráse pramení poněkud paradoxně právě z jeho dokonalosti. Protože je tu neskutečné množství různých uživatelů, těžko se z nich vybírají ti praví, jež je záhodno oslovit bez toho, že by byli obtěžováni ti ostatní, protože je tu nepřeberně různých nabídek, jenom náramně složitě se mezi nimi hledá nějaká konkrétní, respektive ta nejvýhodnější.
Na internetu je prostě náramně obtížné, ne-li zhola nemožné se vyznat. A chce-li tu tedy někdo uspět s nějakou nabídkou, potřebuje stejně jako u nabídek z reálného světa reklamu. A to takovou, která nespočívá v pouhém vyvěšení někde, kde ji ti, kdo mají být osloveni, možná ani nezaregistrují, ale takovou, která skutečně přivede žádoucí návštěvníky, respektive zákazníky.
Kdo tu chce uspět, potřebuje tedy reklamu, jež je založena na faktu, že se tu neplatí za její publikaci, ale až za výsledky, jichž tato pomůže dosáhnout. Což je v ideálním případě Seznam PPC reklama. U níž se platí právě jenom za to, kolik uživatelů internetu tato zaujme a kolik jich na ni klikne, aby se dostalo tam, kam si to žádají zájmy zadavatele takové reklamy.
A stejně jako před okamžikem zmíněná reklama dokáže pozitivně ovlivnit nákupy Google. I na tomto vyhledávači, stejně jako na Seznamu, záleží, zda podnikatel či kdokoliv jiný na internetu zaboduje nebo ne. A s reklamou, která funguje, a s dobrým postavením webu v internetových vyhledávačích se dá dosáhnout pomalu netušených výsledků.