„Jak přilákat nové čtenáře na web?“ to je otázka, která trápí naprostou většinu blogerů a provozovatelů webu – a není se čemu divit. Čím více lidí web navštíví, http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/ministryne-navstivi-vsetin-a-zahaji-charitativni-prodej-v tím jsou předpokládané finanční výdělky ze stránky větší.
Nicméně vše něco stojí a jinak tomu není ani s návštěvností. Pokud si přejete, aby se právě váš blog dostal na špičku, bude vás to pravděpodobně stát spoustu času a úsilí. Začátky pravděpodobně nebudou lehké a občas budete mít asi pocit, že vaše snaha nikam nevede, ale vydržte. Výsledky se určitě brzy dostaví.
Se zvýšením návštěvnosti vám může pomoci optimalizace stránek. Tento pojem můžete také naleznout pod zkratkou SEO. Pojmy jsou totožné a označují soubor metod, díky kterým lze zvýšit návštěvnost a dohledatelnost.
V zásadě tyto metody a postupy můžeme dělit na dvě skupiny – etické a neetické. Mezi neetické způsoby patří především spam (jak v emailu, na Facebooku, v diskuzních fórech…), oklamávání vyhledávacích robotů a algoritmů a v poslední řadě skrytý text, který je na stránkách skryt, nicméně obsahuje řadu nejčastěji vyhledávaných slov. Nicméně všechny tyto způsoby mají jedno společné – vyhledávače je dříve či později odhalí. Na chvíli vám sice mohou značně zvednout návštěvnost, nicméně v momentě, kdy budete odhaleni, budete také penalizování. Nejedná se sice o finanční pokutu, ale trestem vám bude to, že vás vyhledávače začnou přehlížet. Díky tomu se váš web stane prakticky nedohledatelným.
Etické způsoby vám sice nezvýší okamžitou návštěvnost, ale z dlouhodobého hlediska jsou podstatně účinnější. Nejúčinnější je budování si zpětných odkazů. Vyhledávací algoritmus si myslí, že čím víc webů odkazuje právě na vaši stránku, tím je váš web kvalitnější a informačně hodnotnější. Díky tomu se právě váš blog může zobrazovat na vrchních příčkách ve výsledcích vyhledávání.